تهران پاتوق

ساخت وبلاگ

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:42

 آیا می‌دانید بیشترین هدررفت مواد غذایی متعلق به کدام دسته است؛ تولیدات تازه. تنها ۴۸درصد از مواد غذایی تولید شده خورده می‌شود و باقی آن هدر می‌رود. به گزارش سازمان ملل متحد، فروشگاه‌های مواد غذایی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، فرصت‌هایی در‌اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند که آنها را به خرید مواد بیشتر از آنچه نیاز دارند، تشویق می‌کنند. تنها راه‌حل این مشکل این است که محصولات تازه کمتری بخرید یا حین خرید، هوشمندانه‌تر عمل کنید.

سیب

سیب باید در دمای ۳۰ تا ۳۲درجه سانتیگراد نگهداری شود؛ کافی است دما ۱۰درجه گرم‌تر باشد تا سیب به‌سرعت پخته شود. اگر می‌خواهید سیب تا چندین هفته دوام بیاورد، باید آن را در یک کیسه پلاستیکی و به دور از سبزیجات در یخچال نگهداری کنید، چون گاز اتیلنی که از سبزیجات منتشر می‌شود، باعث رسیدن سریع‌تر میوه‌ها می‌شود. در ضمن بهتر است سیب‌هایی را که زیادی رسیده‌اند یا فاسد شده‌اند از بقیه جدا کنید، چون این سیب‌ها می‌توانند تمام محتوای سبد میوه شما را فاسد کنند. بهتر است اول سیب‌های بزرگ را بخورید، چون سریع‌تر می‌رسند و پخته می‌شوند.

چغندر

چغندر بین ۲ تا ۴ماه در یخچال و فریزر دوام می‌آورد. قبل از بسته‌بندی، قسمت‌های سبز چغندر را جدا کنید و بعد آنها را در یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌دار در یخچال بگذارید.

کلم

کلم تازه بهترین طعم را دارد؛ اما می‌توان آن را تا ۲ماه درون یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد. شما می‌توانید از کلم در کنار کاهو و سایر سبزیجات برگ‌دار در تهیه سالاد استفاده کنید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:12

مصدر و بستر بسیاری از مباحث روانی و روانشناختی را که بعدها دستمایه نظریه های روانشناسان و رفتارشناسان قرار گرفته، می توان در متون غنی و ادبی ایران یافت.

به عنوان نمونه، سعدی شیرازی در «گلستان» اثر ارزشمند و یگانه خود، در یکی از داستانک های که در حکایت هفتم از باب نخست این کتاب با عنوان «در سیرت پادشاهان» نقل کرده، جدای از مفاهیم حکمت آمیز، پرده از اختلال روانی برداشته که بسیاری از مردم به نوعی به آن مبتلا هستند.

شیخ اجل در این داستانک، ماجرای غلامی عجمی را روایت می کند، که حین سفری دریایی، از همراهی پادشاه و نشستن در کشتی، به علت ترس از «آب» خودداری می کند و در آخر حکیمی دانا با پی بردن موضوع - اختلال روانی -، علاج رفع ترس غلام عجمی را انداختن وی در آب(روش درمانی غرقه سازی) بیان می کند.

سعدی در این داستانک به اختلال روانی اشاره دارد که در مباحث روانشناسی از آن به عنوان «فوبی» یا «فوبیا» یاد می شود.

در فهرست مبتلایان به فوبی، افزون بر این غلام بخت برگشته، نام شخصیت های مشهور از ژولیوس سزار، اسکندر مقدونی، ناپلئون بناپارت، هانری سوم، بنیتو موسولینی گرفته تا آندره آغاسی تنیسور مشهور جهان و استیون اسپیلبرگ کارگردان برجسته سینما مشاهده می شود.

شاید شنیدن این نکته که سیاستمدار قدرتمندی چون ناپلئون بناپارت که روزی اروپا را به تسخیر خود در آورد، از گربه می ترسیده، جالب باشد.

و یا اینکه «دنیس برگ کمپ» ستاره سرشناس فوتبال هلند وجهان، که در مستطیل سبز، با شگردهای خود جادو می آفرید، از سوار شدن در هواپیما وحشت داشت و برای حضور در مسابقات با به جان خریدن مسافت های زیاد، همواره قطار را برای رسیدن به اردوی تیم ملی بر می گزید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:12

یکی از بهترین و سالم‌ترین شیوه‌های در امان ماندن از سرطان مصرف آب سبزیجات است. اینکه آب سبزیجات چگونه می‌تواند انسان را از شر بیماری مهلکی مانند سرطان در امان بدارد سوال بجایی است. اول از هر چیزی به دلیل ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانش. در این مطلب به سبزیجات مفیدی اشاره می‌کنیم که آب آن‌ها سدی در برابر ابتلا به سرطان است.

هویج

اگر هویج ارگانیک باشد حتی نیازی نیست که پوست آن را بکنید. هویج حاوی میزان زیادی کاروتنوئید است که علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان برای شبکیه‌ چشم و پوست نیز مفید است. آب هویج به خودی خود خوش‌طعم است و می‌توان از آن برای طعم‌دهی به آب سبزیجات دیگر نیز استفاده کرد.

نحوه‌ تهیه‌ آب سبزیجات

در برخی از کشورها آب سبزیجات به صورت آماده در بطری‌ها به فروش می‌رسد. بدون شک شما نیز در هر آب‌میوه‌فروشی می‌توانید آب هویج یا آب کرفس را پیدا و نوش جان کنید؛ اما هیچ راهی بهتر از تهیه‌ آب سبزیجات خانگی و صد درصد طبیعی و تازه نیست. حتی اگر امکاناتش را داشته باشید و خودتان این سبزیجات را عمل بیاورید که فوق‌العاده است چون از شر انواع سموم و آفت‌کش‌ها نیز در امان خواهید بود.همچنین شما به یک آب‌میوه‌گیری خوب نیز نیازمند هستید.

 بعضی از این آب‌میوه‌گیری‌های جدید فیبرها و عصاره‌ی کامل آب سبزیجات را می‌گیرند و حتی قادرند که سبزیجات بسیار سفت را نیز آب‌گیری کنند. در مورد میزان مصرف آب این سبزیجات نیز باید گفت که در جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان، روزانه به میزان یک لیوان کافی است؛ اما اگر رژیم لاغری گرفته‌اید و یا اینکه خودتان را در معرض خطر بیشتری می‌بینید می‌توانید روزانه نیم‌لیتر از این آب سبزیجات را نیز بنوشید. توصیه‌ی اکید داریم که آب سبزیجات را تازه به تازه بنوشید.در قسمت دوم در مورد نحوه‌ استفاده از آب سبزیجات برای افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:12

[تصویر: recap-teeth-composite22.jpg]

 

خانم ها همیشه بیشتر از مردها به زیبایی خود اهمیت می دهند. در رابطه با دندانها، مردها بر این نظرند که جنس، سلامتی و مقاومت دندانها اهمیت بیشتری دارد. در حالی که خانم ها به مواردی از قبیل سفیدی دندانها، ظاهر، مرتب بودن و درخشنده بودن آنها بیشتر توجه دارند. در واقع زیبایی یک ملاک مهم برای سلامتی دندانها در خانم ها محسوب می شود. اما اصلاح طرح لبخند که تمامی فاکتورها و حالتهای زیبایی را در بر می گیرد شامل موارد زیر است:

1-  روکش کردن دندان ها با کامپوزیت


یکی از فرایندهای درمان در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، استفاده از روکش های کامپوزیتی است. در این روش ها، زمانی که دندانهای بیماران فرم نامناسبی دارند و بیمار نیز فرصت کافی و تمایلی برای انجام ارتودنسی را ندارد، از کامپوزیت ها استفاده می کند. در این روش، روکش ها به طور کامل دندانهای نامرتب بیمار را تحت پوشش قرار داده و در نتیجه لبخند او را هالیوودی می کند. علاوه بر این، خانم هایی که رنگ دندانهای خود را با وجود استفاده از روش های سفید کننده، دوست ندارد، می توانند از این روش استفاده کنند.

 

2- سفید کردن دندان ها


خانم ها اگر چه مانند مردان از دخانیات استفاده نمی کنند و در نتیجه کمتر در معرض تغییر رنگ دندانها قرار می گیرند، اما به دلیل مصرف بعضی غذاهای رنگدانه دار، دندانهای آنها پس از مدتی رنگ خود را از دست می دهند. بنابراین می توانند از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندانهای خود استفاده کنند. در واقع سفیدی و درخشندگی یکی از فاکتورهای مهم در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
است.

3- ترکیب و فرم دندان ها

در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها، داشتن دندانهای مرتب، زیبا و هم ردیف یک نکته مهم است. در حالی که بسیاری از خانم ها با وجود داشتن دندانهای مرتب، ممکن است از فاصله بین دندانهای خود ناراضی باشند، این افراد از روش ارتودنسی استفاده می کنند. برخی دیگر از خانم ها نیز دلیل استفاده از روش ارتودنسی را نامرتب بودن دندانها، قرار گرفتن چند دندان بر روی یکدیگر و کج بودن آنها عنوان می کنند. در هر صورت روش ارتودنسی بسیار موثر است و اگر چه به مدت زمان زیادی نیاز دارد، اما در نهایت روشی موثر و مطلوب خانم هاست. همچنین استفاده از این روش موجب متقارن شدن دندانها با یکدیگر و تناسب آنها با لب ها می شود که یک نکته کلیدی در اصلاح طرح لبخند می باشد.

4-  آناتومی اصلاح طرح لبخند در خانم ها

در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها، دندانها ها باید به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که خط فرضی لب پایین بر قوس خط متصل کننده لبه های تحتانی دندان های بالا و انحنای لب فوقانی بیمار بر روی خط فرضی متصل کننده دندان به لب، در قسمت فوقانی فک انطباق داشته باشد. این مورد تعیین کننده مرتب بودن دندانهاست.

 

[تصویر: recap-teeth-composite23.jpg]

5- سلامت لثه ها در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها

خانم ها در اینکه هنگام حرف زدن یا خندیدن، لثه آنها مشخص شود، حساسیت زیادی دارند و همچنین از آنجا که سلامتی لثه نیز تاثیر زیادی بر دندانها دارد، در اصلاح طرح لبخند در بیماران، درمان لثه ها نیز یکی دیگر از روش های درمانی زیبایی می باشد. در صورتی که هنگام خندیدن مقدار زیادی از لثه بیرون باشد، دندانپزشک با جراحی لثه می تواند مقدار آنها را کمتر و در عوض طول تاج دندانها را بیشتر کند. همچنین قبل از اصلاح طرح لبخند دندانپزشک باید به طور کامل از سلامت لثه اطمینان پیدا کند. یک لثه سالم دارای رنگ صورتی کمرنگ، سفت، سطح مات و چسبیده بر روی استخوان است.

6- تاثیر سلامتی دندانها در اصلاح طرح لبخند 

سالم بودن دندانها و بررسی انها از نظر نداشتن مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یکی دیگر از فاکتورهای اصلاح طرح لبخند برای خانم هاست. همچنین نداشتن مشکلاتی از قبیل عفونت نیز اهمیت زیادی در سلامتی دندانها دارد. برای این کار دندانپزشک زیبایی اقدام به معاینه دندانها بیمار می کند. عموما از روش رادیولوژی برای مشخص شدن دندانهایی که از درون پوسیده شدنده اند، استفاده می شود. پس از اینکه مشخص شد دندان پوسیده است از ماده پر کننده استفاده می شود. خانم ها به کامپوزیت ها علاقه بیشتری دارند زیرا همرنگ دندان بوده و موجب زیبایی آن می شود.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:59

ست کردن بلوز و دامن تابستانی به سبک آدری هپبورن، ستاره شیک پوش سینمای هالیوود

آدری هپبورن Audrey Hepbu یکی از ستاره های خوش پوش هالیوودی است و با گذشت این همه سال باز هم جزو دسته زنان شیک پوش هالیوودی است. در این مقاله ست های بلوز و دامن های آدری هپبورن را گردآوری کرده ایم.

[/url]

بلوز و دامن تابستانی تان را به سبک آدری هپبورن Audrey Hepbu ست کنید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

آدری هِپبورن Audrey Hepbu متولد 4 می 1929 – درگذشته 20 ژانویه 1993 هنرپیشه مشهور بریتانیایی هلندی‌ تبار متولد بلژیک سینما و تئاتر بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[url=http://www.forums.tehranpatogh021.ir/Forum-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86]

وی با فیلم‌هایی چون «بانوی زیبای من» و «صبحانه در تیفانی» شناخته شده است. این هنرپیشه باریک‌ اندام و خوش‌ پوش، به‌خاطر زیبایی فریبنده، ایفای نقش ماهرانه و در عین حال معصومانه‌اش در فیلم‌ها و اقدامات بشردوستانه‌اش برای کودکان نیازمند، شهرت داشت. هپبورن همچنین چهار بار نامزد جایزه اسکار شد و در سال 1953 موفق به بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم تعطیلات رومی شد.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:59

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

•◊•◊• فال روزانه فروردین •◊•◊•
اگر امروز خیلی درگیر مسائل احساسی شده اید و این موضوع باعث شده ناامیدی تان بیشتر بشود، زیاد کج خلقی نکنید. برای اینکه بتوانید دیدگاه های لازم را به دست آورید لازم است که در هاله ای از بدبینی فرو بروید. اما زیاد هم نباید در این حالت باقی بمانید. وقتی که یک شاخه گل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 در نزدیکی شماست چرا باید ذهنتان را متوجه خارهای آن کرده و بهش فکر کنید؟ ابتدا باید یاد بگیرید که به چه چیزهایی نیاز دارید و بعد حرکت کنید.
[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094bffd113d2016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه اردیبهشت •◊•◊•

تکیه کردن بر دوستان و استفاده از حمایتهای عاطفی آنها کار بسیار منطقی و خوبی است، اما ممکن است نتوانید آن گونه که انتظار داشتید کمکهای آنها را جبران کنید. فکر نکنید که یک همکار به صورت رایگان در اختیار شماست. حتی اگر لازم نباشد شما از جیبتان پولی پرداخت کنید، فراموش نکنید که دانستن اینکه دیگران در قبال کارهایی که برایتان انجام می دهند چه انتظاراتی از شما دارند درحقیقت یک مسأله پر دردسر کاری است.
[تصویر: line03.gif]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

•◊•◊• فال روزانه خرداد •◊•◊•

شما به راهنمایی های فرد دیگری نیاز ندارید؛ و امروز در محل کار خودتان ذاتاً می دانید که چه کاری باید انجام بدهید. متأسفانه اجرا کردن برنامه هایتان به آن سادگی که به نظر می رسد نیست، برای اینکه فرد بانفودی می تواند سد راه شما شود. و حتی بدتر ممکن است یک نفر حتی با تلاشهای شما نیز مخالفت کند. به جای اینکه کورکورانه فعالیت کنید، بهتر است به دنبال فهمیدن ذهنیت دیگران باشید و فعالیتهایتان را با آنها تنظیم کنید.
[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094bffe1e0c2016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه تیر •◊•◊•

امروز فعالیتهایتان مطابق با خواسته تان پیش نمی روند. این سخن به معنی این نیست که شما کارمند بدی هستید؛ بلکه به خاطر این است که شما زیاد دوست ندارید رئیستان به شما امر و نهی کند. شما برای تعطیلات و مسافرت رفتن آمادگی کامل دارید و در نهایت شما می توانید ذهنتان را از مسئولیتهای قدیمی روزمره که شما را از دنیای تخیلاتتان دور می کند پاک کنید.
[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094bffe9eb32016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه مرداد •◊•◊•

هنگامی که پلوتو از محدوده تاریکی خارج می شود، اتفاق مهمی نیز افتاده است که همچنان ادامه می یابد و شما را به دردسر می اندازد. مهم نیست که شما چگونه سعی می کنید از گفتن حقیقت اجتناب ورزید، شما باز هم با ترسهای قدیمی روبرو خواهید شد. اما نباید نگران باشید؛ برای اینکه فردا خورشید دوباره به نشانه شما بازمی گردد و منفی بینی که به زندگی شما سایه افکنده را پاک می کند.

[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094bfff32f82016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه شهریور •◊•◊•

به نظر می رسد که انسانهای دور و برتان روش کاریشان را تغییر داده تا بیشتر به شما نزدیک شوند، اما شما نمی توانید به انگیزه های آنها اطمینان کنید. کسی از روی عمد گفته ها را سوءتعبیر نمی کند و یا سعی نمی کند شما را به اشتباه بیندازد، اما شما می توانید بگویید که آنها کاملاً به فکر شما نیستند. بیهوده تلاش نکنید؛ شما نمی توانید اجبار کنید که چیزی زودتر از موعدش اتفاق بیفتد. اجازه بدهید که هرکسی حرفهایش را بزند و سپس شما توانای فهمیدن اینکه چه کسی راست می گوید را پیدا خواهید کرد.
[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c0008d542016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه مهر •◊•◊•

شما باید تا جایی که امکان دارد بر روی وظایف و مسئولیتهایتان در محل کار تمرکز کنید. اما مشکل اینجاست که شما دقیقاً نمی دانید دیگران در محل کار چه انتظاراتی از شما دارند. حتی اگر شما سئوال کنید، شاید بیشتر از آن چیزی که می دانید اطلاعات به دست نیاورید. بیشتر از اینکه به دنبال پیدا کردن جزئیات بیشتری باشید، فقط باید به مسائل واضحی که کارآمدتر نیز هستند توجه کنید.

[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c001170e2016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه آبان •◊•◊•

شما یکی از فرصتهای خوب در زندگیتان را از دست داده اید و خیلی هم از این اتفاق ناراحت نیستید. اگر شما خودتان را به دست تقدیر بسپارید و منتظر اتفاقاتی باشید که در آینده رخ می دهند، این فرصت دوباره به شما رو خواهد کرد. این اتفاق مثل ملاقاات کردن افرادی می ماند که شما نمی دانید آنها کی و کجا به سراغ شما می آیند. هنوز تا آن موقع شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، پس سر خودتان را شلوغ نگه دارید.

[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c00196c32016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه آذر •◊•◊•

وظایف شما در محل کار مانع حضور شما در خانه و برقراری ارتباط با افراد خانه به شیوه ای که دوست دارید است. شما در حالی که که کاری لذت بخش را انجام می دهید، زمانی را هم برای استراحت کردن و داشتن یک مکالمه طولانی می خواهید. اما شما باید تا موقعی که وظایف کاریتان را تمام نکرده اید صبر کنید و تمام مراحل آن را کامل کنید.

[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c00216762016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه دی •◊•◊•

تغییراتی در زندگی شما اتفاق افتاده است و شما کاملاً آن را حس می کنید. شما با یک نفر روابط خیلی خوبی برقرار کرده اید که او نیز صادقانه شما را درک می کند. این دوستی دگرگونی خیلی مهمی در زندگی تان پدید آورده است، اما نباید انتظار هیجان داشته باشید. درعوض قبول کنید که فهم و بصیرت شما از بی ثبات بودن شرایطی که در آن قرار گرفته اید صدمه خواهد خورد، اما نباید کاری کنید که اوضاع بدتر شود.

[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c002a26f2016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه بهمن •◊•◊•

اگر شما در طول روز توانستید خیلی زود مشکلات مالی تان را برطرف کنید، باید توانایی این را پیدا کنید که به برنامه های منظم همیشگی تان برگردید. اما وقتتان را با پرداختن به جزئیات تلف نکنید و به دنبال این باشید که نکات مبهم را هر چه سریعتر رفع کنید، به خاطر اینکه مشکلات حل نشده اگر خوب مدیریت نشوند دوباره رشد خواهند کرد.
[تصویر: line03.gif]
[تصویر: 57094c0032c1c2016-04-9.jpg]
•◊•◊• فال روزانه اسفند •◊•◊•

بازگشتن ماه به نشانه شما امروز می تواند برایتان نگرانی به دنبال داشته باشد، اما این تشویش و نگرانی را به سختی می توان در ظاهر شما تشخیص داد. متأسفانه اگر شما نتوانید منشأ این نگرانی ها را پیدا کنید، حل کردن مشکلات سخت تر می شود. اما هنوز هم مستقیم وارد عمل شدن بهتر از این است که اصلاً هیچ کاری انجام ندهید. شما با رفتن به طبیعت زیبا، گوش دادن به موسیقی و عشق ورزیدن به دوستانتان می توانید روز بهتری برای خودتان ایجاد کنید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:59

[تصویر: 21438552766090816682.jpg]

بغلَم کن که من از همه خستَم 
توی این دود و دَمِ غم میکِشَم از تو نفس من 
بغلَم کن همینجوری که هستم 
بغلَم کن که شکستم 
بغلَم کن که من از دنیا بُريدم 
عشقو آرامشو ، باور کن با تو دیدم 
فِک نکن به کسی عمراً جاتو میدم 
بغلَم کن که تو نیستی ناامیدم 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 
كَفِ دستامو دیدی ؟ ببین زِبرِ ولی یخ زده برات 
نفسامو بشمُر ، وصلته ، شدم مخزنِ هوات 
پیشونیمو نگاه ، خط داره ، اما آیینه صبره 
با تو بالا ماییمو ابره ، بقیه وایسادن پایینِ دره 
همه چی عالیه حلّه با تو خوبه 
کَندیم از باقىِ گله باشکوهه 
خالیه صحنه ، جون میده واسه رقصِمون 
واس خاطرِ همدیگه پا گذاشتیم رو نفسِمون 
همه جا وصفمونو رقصِ نور 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 
با تو انگار خدا هست ، هوا هست و نیستی همه چیم نیستو شدم من به شما وصل 
بودَنِت عمرِ دوبارَست و مُردن واست حتی تو میدونی یه شمارَس 
با تو دل از همه من میکَنم هِی 
هنوزَم عطرِ تو رو میزِ منه میزنمِش 
هنو ویساتو شبا میشنومِش 
پشتِ تو هر کی هر حرفی بزنه میزنمِش 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 
بغلِ تو ، میده به من حسِّ قشنگو 
بغلِ تو ، عطرِ تَنِ تو 

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:01

[تصویر: ra4-4494.jpg]

عادت اصلي را كه باعث شود ديگران دور شما خط بكشند كنار بگذاريد

 

چشم‌هاي‌تان را ببنديد و آدم‌هاي زندگي‌تان را يك دور مرور كنيد. از همه كساني كه در اين لحظه به ذهن شما مي‌آيند چند نفر را دوست داريد درست در همين ساعت ببينيد؟ اگر ديگران چشم‌هاي‌شان را ببندند چطور؟ احتمال دارد كه شما را به عنوان اولين گزينه براي ملاقات كردن انتخاب كنند؟ اگر جواب‌تان به اين سوال منفي است و يا اينكه در اين مورد اطميناني نداريد، روي كمك ما حساب كنيد. كافي است چند عادت اصلي را كه مي‌تواند شما را به فردي آزاردهنده تبديل كند و باعث شود كه ديگران دور شما خط بكشند كنار بگذاريد تا هميشه اولين گزينه دوستان و آشنايان‌تان براي تنظيم قرار ملاقات باشيد. 

عادت منفی:وارد جزئیات شوم؟

به منطق آدم‌ها اعتماد کنید! باور کنید وقتی به اندازه کافی به شما اطلاعات نمی‌دهند، منظورشان این است که کمی از آنها فاصله بگیرید و وارد جزئیات زندگی‌شان نشوید. این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود، که پای بیماری و یا رویداد آزاردهنده‌ای به میان بیاید. وقتی می‌بینید خانم الف مدتی بی‌حوصله است و در مهمانی‌ها کنار همسرش نمی‌نشیند، احتمالا حدس می‌زنید که با همسرش رابطه خوبی ندارد و شاید هم به خودتان اجازه بدهید که این ذکاوت را به رخ او بکشید و بگویید: فلانی چرا کنار شوهرت نمی‌نشینی؟ چرا بی‌حوصله‌ای؟ میانه‌تان شکر‌آب شده؟ چه انتظاری از خانم الف دارید؟ فکر می‌کنید او به‌خاطر باهوش بودن‌تان به شما افتخار می‌کند و سفره دلش را باز می‌کند؟

بهتر نیست به جای چنین جملاتی به او بگویید :«احساس می‌کنم چند وقتی است که مثل همیشه نیستی. اگر دوست داشتی با کسی وقت بگذرانی و گپ بزنی، می‌توانی همیشه روی من حساب کنی.»

[b]عادت منفی:آخرش باشم؟[/b]

مراقب باشيد از آن طرف بام فروتني پايين نيفتيد. بيش از اندازه فروتن بودن مي‌تواند شما را به يك انسان منفي‌باف تبديل كند. در فرهنگ و ادبيات ما، تا بخواهيد شعر و حكايت در مورد فروتني وجود دارد. شايد همين توصيه‌هاست كه بسياري از ما را اين روز‌ها به آدم‌هايي آزار‌دهنده تبديل كرده است. كم نيستند كساني كه فكر مي‌كنند پذيرفتن شايستگي‌هايشان، يعني مغرور جلوه كردن و به‌خاطر همين پيش فرض هم به محض اينكه تعريفي در مورد خود مي‌شنوند، با گفتن «نه! اين‌طور نيست!» به باتلاق فروتني فرو مي‌روند و در ادامه هم فهرستي از ايرادها، اشتباه‌ها و كمبود‌هايشان را به مخاطب خود تحويل مي‌دهند تا مبادا به چشم او مغرور بيايند. به اين مكالمه توجه كنيد:

الف: خورش فسنجانت عالي شده بود.

ب: (در ذهنش فكر مي‌كند مبادا با پذيرفتن اين تمجيد مغرور به نظر برسد و يا مبادا فرد مقابل فكر كند كه توانايي‌هايش به همين جا محدود مي‌شود!) نه فكر مي‌كنم مرغش كمي خام بود. كاش رب انار كمتري مثل دفعه‌هاي پيش به خورش اضافه كرده بودم ‍!

اما مي‌توانست بگويد: خوشحالم كه خوشت آمده. هر زمان كه دوست داشتي بيا با هم فسنجان بخوريم.

[b]عادت منفی:دوستم سنگ صبور من است؟[/b]

اين روزها زندگي اغلب آدم‌ها لحظات سختي را در كنار همه شيريني‌هايش دارد و بپذيريد كه ديگران ترجيح مي‌دهند به جاي شنيدن تلخي‌هاي زندگي ديگران، در اولين جملات از آنها انرژي مثبت دريافت كنند.

درست است كه دوستان شريك روزهاي سخت و آسان زندگي شما هستند و از خوشي‌ها گرفته تا ناخوشي‌ها را در كنار شما تجربه مي‌كنند؛ اما مراقب باشيد نيمي از اين اصل را فراموش نكنيد و آنها را تنها شريك ناخوشي‌هاي‌تان نكنید و از دوستان‌تان فقط يك سنگ‌صبور براي لحظات سخت زندگي‌تان نسازيد. شايد لازم باشد كه در اين مورد كمي هوشيارانه عمل كنيد و به خودتان بگوييد كه اگر در 4-5 تماس تلفني با شادي به دوست‌تان سلام داديد و رويدادهاي لذت‌بخش زندگي‌تان را به گوشش رسانديد، حق داريد يك بار با صدايي گرفته با او تماس بگيريد و به جاي پرسيدن حالش تنها درد دل كنيد؛ پس مراقب باشید از حد نگذرید و از او تنها رفیقی برای لحظات تلخ‌تان نسازید.

[b]عادت منفی:زرنگ باشم؟[/b]

آدم‌هاي باهوش طرفداران زيادي دارند؛ درست! اما تا آنجا كه هوش‌شان كوچك‌ترين آسيبي به ديگران نزند. راه‌حل‌هاي خلاقانه شما براي حل مسائل‌تان چقدر با منابع ديگران در تضاد است؟

از روبه‌رو ماشين نمي‌آيد و شما هم در ترافيك سنگيني افتاده‌ايد؟ چطور است كه پاي‌تان را روي گاز بگذاريد و تا لاين روبه‌رويي خلوت است كمي جلوتر برويد؟ نه! نه! باور كنيد ايده خوبي نيست. مطمئن باشيد كه همه آدم‌هاي توي ترافيك، قسمت خلوت خيابان را مثل شما مي‌بينند و حتما دليلي دارد كه از آنجا نمي‌روند. مهم نيست در صف نان هستيد يا توي ترافيك و يا اينكه در بانكي كه مسوول باجه شما را مي‌شناسد كاري داريد. زرنگ ميدان بودن مي‌تواند در چشم همه آدم‌هايي كه به خاطر به اصطلاح هوشمندي‌تان بايد زمان بيشتري را صرف كنند، شما را فردي آزار‌دهنده و غيرقابل تحمل جلوه دهد.

[تصویر: ra4-4495.jpg]

عادات اشتباهی را که شما را تنها می کند کنار بگذارید

 

[b]عادت منفی:همه چیزدان باشم؟[/b]

نيازي نيست‌ دار و ندار ذهنتان را روي ميز بريزيد. قبل از آنكه اطلاعاتتان را با ديگران تقسيم كنيد، با كمي هوشمندي از علايق آنها و بحران‌هايي كه براي حل كردنشان به اطلاعات بيشتر نياز دارند باخبر شويد.  به اشتراك گذاشتن اطلاعات با ديگران، ايده خوبي است. اما اگر قصد اجرا كردن چنين ايده‌اي را داريد، مراقب ميزان اطلاعاتي كه به اشتراك مي‌گذاريد باشيد. اگر در صف نانوايي خانمي با بچه‌اي چاق ايستاده، مطمئن باشيد به ذهن خودش هم مي‌رسد كه چاقي براي سلامتي مضر است و مطمئن باشيد كه شما بخش مهمي از دلايل ابتلاي كودك او به اين مشكل را نمي‌دانيد.

پس چطور است كه در چنين شرايطي، سكوت اختيار كنيد و تنها با يك لبخند وارد ارتباط با كودك و مادرش شويد. نگذاريد اطلاعات شما روي سر ديگران آوار شود و حتي اگر با كسي احساس صميميت مي‌كنيد، تا زماني كه از شما كمك نخواسته به گفتن چند جمله بسنده كنيد و بعد از آن، با ديدن واكنشش ارزيابي كنيد كه آيا مايل به استفاده از دانش مفيد شما هست يا اينكه ترجيح مي‌دهد سكوت كنيد و در مورد وضعيت هوا وارد گفت‌وگو شويد.

[b]عادت منفی:درد دل کنم؟[/b]

اگر مي‌خواهيد با دوست‌تان درد دل كنيد، چند نكته اساسي را نبايد فراموش كنيد:

ابتداي مكالمه‌تان، سراغ جملات مثبت برويد و چند رويداد خوبي را كه براي‌تان اتفاق افتاده به زبان بياوريد. نمي‌توانيد بگوييد هيچ اتفاق خوبي براي‌تان نيفتاده. يعني يك برنامه خوشايند در تلويزيون نديده‌ايد و يا اينكه از ديدن آسمان زيباي بهاري لذتي نبرده‌ايد؟

تلفن را با ميكروفني كه تنها خودتان حق صحبت كردن در آن داريد اشتباه نگيريد. شما با كمك اين ابزار ارتباطي، مي‌گوييد و مي‌شنويد؛ پس اگر چند جمله‌اي حرف مي‌زنيد، به كسي كه پشت خط است هم مجالي براي صحبت كردن بدهيد. شايد او هم چيزهايي براي به اشتراك گذاشتن با شما داشته باشد.  در پايان مكالمه، تصوير خوبي باقي بگذاريد و شنونده را غم زده تنها نگذاريد. سراغ خاطرات شيرين‌تان برويد، برايش جوك بگوييد و حتي در مورد قسمت‌هاي خنده‌دار طنز در حاشيه با او صحبت كنيد. راهش را خودتان پيدا كنيد. مهم اين است كه وقتي گوشي را قطع مي‌كنيد، شما سبك‌تر نشده باشيد و او سنگين و غمزده‌تر از قبل.

[b][b]عادت منفی:[/b]ستایشش کنم؟[/b]

هميشه دليلي براي تعريف كردن از آدم‌ها و يا شرايط داشته باشيد تا مثبت‌انديش به‌نظر برسيد. اما براي پيدا كردن آن دليل، كمي وسواس به خرج دهيد.

منتقدهايي كه هميشه به دنبال ايرادي در يك شخص يا يك اتفاق مي‌گردند، در دل كسي جايي ندارند، اما نمي‌توانيد چنين پيش‌فرضي را برعكس كنيد و نتيجه بگيريد «چاپلوس‌هايي كه هميشه از ديگران تعريف مي‌كنند، در دل همه جا باز مي‌كنند!» ستايش كردن رفتار خوبي است و قطعا شما مي‌توانيد با ديدن ويژگي‌هاي مثبت ديگران و يا در حين سپري كردن تجربه‌هاي خوشايند، نقاط مثبت مورد نظرتان را در حضور ديگران به زبان بياوريد و با عبارات مثبت، لذت‌هايي را كه ممكن بود از چشم آنها پنهان بماند به ديگران يادآوري كنيد. اما مراقب باشيد پيازداغ آن را زياد نكنيد و بدون آنكه نكته مثبتي ببينيد، لب به تعريف و تمجيد باز نكنيد. به اين مكالمه توجه كنيد:

الف: (در ذهنش فكر مي‌كند كه فلاني هميشه آرزوي لاغر شدن داشته و وقتي بعد از چند ماه او را مي‌بيند، براي خوشحال كردنش مي‌گويد:) واي چقدر لاغر شده‌اي!

ب: من از آخرين ديدارمان 4 كيلو وزن اضافه كرده‌ام.

الف مي‌توانست براي ستايش ظاهر ب بگويد: «چه رنگ مناسبي براي لباست انتخاب كرده‌اي.» يا اينكه اگر او را با ظاهري خسته و پريشان مي‌بيند، سراغ بهانه ديگري براي تمجيد برود: «چقدر عوض كردن جاي تلويزيون فضاي خانه را زيبا‌تر كرده است.»

5 كليد خوش‌مشرب بودن

خوش‌مشرب بودن يعني چه؟ يعني اینكه هميشه حرف تازه‌اي داشته باشيد و گوش‌ها را به خودتان جلب كنيد؟ شايد اين تنها بخشي از تعريف گسترده اين واژه باشد. اگر مي‌خواهيد ديگران از بودن در كنار شما لذت ببرند و به دوباره ديدنتان ميل پيدا كنند، علاوه بر داشتن حرف‌هاي تازه، بايد اين ريزه‌كاري‌ها را هم به كار بگيريد:

از چشم‌ها غافل نشويد

هنگام صحبت با ديگران، گوشي موبايل‌تان را كنار بگذاريد، ميوه توي بشقاب را روي ميز بگذاريد و به جاي عوض كردن كانال تلويزيون تنها به چشم‌هاي فرد مقابل‌تان نگاه كنيد.

 

مراقب مثال‌ها باشيد

اگر مي‌خواهيد موضوع مورد نظرتان را با چند مثال روشن كنيد، سراغ قوميت‌ها و مليت‌ها نرويد و از گروه و يا پيروان مذهب خاصي هم حرفي به ميان نياوريد. صحبت كردن با كمك چنين ابزارهايي مي‌تواند سوء‌تفاهم ايجاد كند و شما را از مقصود اصلي‌تان دور كند.

شوخ‌طبع باشيد، اما دلقك نه

با چاشني شوخ‌طبعي ديگران را به خودتان جذب كنيد اما هرگز براي جلب حمايت آنها، سراغ ابزارهاي دستمالي شده نرويد و به هر راهي براي نشاندن خنده بر لب ديگران متوسل نشويد. نه اینکه تنها ديگران را به ابزاري براي خنديدن تبديل نكنيد؛ بلکه گذشته از آن  مثل يك شو من تازه‌كار از خود هم براي خنداندن ديگران مايه نگذاريد.

قضاوت نكنيد

كلي گويي و نگاه قضاوتگرانه مي‌تواند آفت هر ارتباطي باشد. مراقب باشيد كه در كلام‌تان بيش از اندازه از «همه» يا «هيچ» استفاده نكنيد. داشتن نگاه كلي‌نگر مي‌تواند ديگران را نسبت به درستي تفكر شما بي‌اعتماد كند.

متكلم وحده نباشيد

شما تنها فرد جمع نيستيد. اينكه وقتي ديگران ساكت هستند، براي گرم كردن مجلس و حرف به ميان آوردن تلاش كنيد، مهم‌ترين كاري نيست كه مي‌توانيد در حضور آدم‌هاي منزوي و ساكت انجام دهيد. هنر شما مي‌تواند به حرف آوردن آنها باشد. البته اگر هنگام تشويق كردنشان به صحبت كردن، سراغ موضوعات شخصي زندگي‌شان نرويد و از مسائل عقيدتي مثل مذهب، سياست و. . . هم حرفي نزنيد. 

منبع:مجله سیب سبز

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:21

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:21

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین فروردین ماه

نقل قول:

امروز مادامی‌که دیدگاه و نگرش خود را از دست نداده باشید روز خوبی برای شما از نظر خانواده و خویشاوندان خواهد بود. شما به تصمیم آخرتان اطمینان دارید، اما باید شور و اشتیاقتان را به نهایت خود برسانید. نسبت به نیازهای خود لجوج و خودسر نباشید، اگر محیطی ایجاد کنید که دیگران هم بتوانند خواسته‌هایشان را بگویند، می‌فهمید که چیزهای بسیار متفاوتی در این دنیا وجود دارد. اگر شما مشتاق باشید که به حرف‌های دوستان‌تان گوش دهید، آنها نیز چیزهای خیلی زیادی راجع به زندگی بهتان می‌آموزند.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین اردیبهشت ماه

نقل قول:

امروز روز پیچیده‌ای برای شماست برای اینکه اگر شما تمام تلاشتان را صرف انجام وظیفه‌ای که امروز به شما متقبل شده بکنید، احتمالاً شکست خواهید خورد. گزینه بهتر برای شما شاید این باشد که در خفا به کارهایتان برسید. این روش برای اینکه به بازدهی برسد کمی زمان می‌برد، اما وقتی که یک بار با این روش شروع به کار کردید، به سرعتان افزوده می‌شود. اهمیت فکر کردن عاقلانه بسیار بیشتر از تلاش کردن اضافی است. اگر به خوبی از پس این کار بربیایید دیگران هم دست به کار خواهند شد و در مسئولیتهای سنگین به شما یاری خواهند رساند.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین خرداد ماه

نقل قول:

حتی اگر شما از زندگی روزمره تان راضی هم هستید، با فکر کردن و تمرکزکردن توانایی بهتر شدن را هم دارید. به جای اینکه بی هدف رویاپردازی کنید، در حالیکه با احتیاط افکارتان را به مسیری می‌کشانید که تصاویر مثبتی را در ذهتان می‌پروراند، آنها را تحت کنترل خود درآورید. شما همانگونه هستید که خودتان فکر می‌کردید، بنابراین با تغییر دادن تصویرهایی که نگرش شما را می‌سازند، روزهای بهتری داشته باشید.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین تیر ماه

نقل قول:

امروز زندگی شما دچار تغییر و تحول شده، چنانچه با دلیل و منطق قادر به درک این تغییرات نخواهید بود. با وجود این اگر کمی ایمان و اطمینان داشته باشید اوضاع رو به راه می‌شود به عبارت دیگر اگر نسبت به اتفاقات به وجود آمده خوش بین باشید، از نتایج حاصله شگفت زده خواهید شد. اگر مجبور شدید کمی از خواسته‌هایتان بگذرید ناراحت نشوید، چرا که این روزها به سرعت می‌گذرد.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین مرداد ماه

نقل قول:

  شما دوست ندارید دیگران فکر کنند فرد سبکسری هستید، به خاطر همین بیشتر ترجیح می‌دهید که با کسی حرف نزنید تا در مورد شما بد قضاوت نکنند. شاید هم احساس می‌کنید که همه حرف‌هایتان را زده‌اید، اما بیشتر به زمان نیاز دارید تا بفهمید که چگونه می‌توانید بهتر خودتان را مطرح کنید. چرا آنقدر خودتان را به خاطر حرف دیگران ناراحت می‌کنید؟ اگر شما واقعیت را همانطور که می‌بینید انتقال دهید، دیگر کسی نمی‌تواند موقع صحبت کردن ازتان ایراد بگیرد.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین شهریور ماه

نقل قول:

 شما معمولاً قبل از اینکه کاری را شروع کنید، در موردش فکر می‌کنید. عجیب اینکه به جای اینکه کارهای جدیدی انجام دهید بیشتر در حال تغییر دادن همان کارهای قبلی خود هستید. فراموش نکنید که ممکن است شور و هیجان‌تان به مذاق افراد دیگر خوش نیاید، پس بهتر است کمی‌ از میزان آن کم کنید. اگر نتوانستید در همان دفعه اول منظور خود را برسانید دوباره سعی کنید.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین مهر ماه

نقل قول:

امروز بهترین روز برای بذرپاشی و آماده شدن برای اهداف و آرمان‌هایتان می‌باشد. برای اینکه دیروز ماه جدید شرایط مناسبی برای صحبت کردن در مورد ایده‌های جدید را فراهم آورده است. اما اگر دوستانتان فکر کردند شما احمق هستید نگران نشوید، به خاطر اینکه شما قوانین و اصول آنها را قبول ندارید. فقط به خودتان قول دهید که با هر سازی برقصید!!

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین آبان ماه

نقل قول:

هدفی را بیابید که بتوانید کاملاً بهش ایمان داشته باشید. اگر اهداف شما اهدافی باشند که با گروهی بزرگتر یا یک هدف اجتماعی در ارتباط باشند، شما می‌توانید بدون اینکه متوجه بشوید در خدمت مردم دیگر باشید. در این صورت شما واقعاً نیاز ندارید در عوض کاری که انجام می‌دهید چیزی مطالبه کنید، احساس خوبی که از کمک کردن به دیگران بهتان دست می‌دهد بهترین پاداش برای شماست.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین آذر ماه

نقل قول:

حتی اگر شما خودتان دقیقاً بدانید که چه کارهایی باید انجام دهید، ولی قبل از اینکه به هدفتان برسید، رویاهایتان شما را از مسیر اصلیتان خارج می‌کنند. بنابراین به خاطر از دست دادن زمان و انرژیتان خیلی ناراحت خواهید شد، اما شما می‌توانید با قبول کردن این گفته که «در هر اتفاق حکمتی نهفته است» نوع نگاه خود را عوض کنید. شما شاید اکنون نتوانید آنچه را که برایش برنامه‌ریزی کرده بودید را تمام کنید، ولی وقتی این کار را کردید روحیه خیلی بهتری خواهید داشت.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین دی ماه

نقل قول:

اگرچه امروز به مشتاقی روزهای قبل نیستید، اما فرصتی پیش می‌آید که همه چیز به روال همیشگی خود برگردد. اکنون، حداقل،‌ می‌توانید احساس کنید که تغییری از گوشه و کنار دارد بوجود می‌آید. به جای اینکه بایستید و ببینید که بعدا چه اتفاقی می‌افتد،‌  شروع کنید و برنامه‌ای بریزید که ببینید در آینده چه کار می‌خواهید بکنید.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین بهمن ماه

نقل قول:

امروز خیال پردازی شما آنچنان از حقیقت دورتان می کند که به راحتی نمی توانید راه برگشت را پیدا کنید!! اما در حالیکه به دنبال راه برگشت به جایگاه قبلی خود می باشید و فکرتان را  به کار می اندازید، سرسختی شما بهتان کمک می کند. عجیب اینکه شما بزرگترین کیفر و مجازات برای خودتان هستید! بنابراین هرکاری که لازم است را انجام دهید تا از افکار و اعتقادات اشتباهتان که فکر می کنید خوب است بیرون بیایید. تا موقعی که از قرارگیری تان در مسیر درست مطمئن نشده اید، لازم است چندین بار مسیر خود را عوض کنید.

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...1-1395.jpg]

– فال روزانه در روز 29 تیر 1395 برای متولدین اسفند ماه

نقل قول:

امروز برای افراد دیگر خیلی سخت است که بتوانند کاری کنند تا شما کمی‌تغییر عقیده بدهید، چراکه اکنون شما به چیزهایی که می‌خواهید کاملا مطمئن هستید. حتی برای اینکه به بهترین نحو به اهدافتان برسید، برنامه‌ای نیز ترتیب داده اید. اما اگر باور کنید که استراژی شما تنها و بهترین استراتژی ممکن است، به مشکل هم برخواهید خورد. یادتان باشد شما می‌توانید ایده تان برای رسیدن به موفقت را حفظ کنید، اما هنوز هم می‌توانید در راه‌های رسیدن به آن تغییراتی ایجاد کنید. علاقه مند بودن برای بازنگری کردن در مسیری که در پیش گرفته اید، شما را از روبرو شدن با مشکلات غیر لازم در پایان راه نجات می‌دهد

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:21

حسن رسولی مشاور محمدرضا عارف در خصوص آخرین وضعیت اصلاحات برای انتخابات سال 96 گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون برنامه‌ انتخاباتی آغاز نشده است و در مورد گزینه‌ها نیز از آنجایی که کلیت بحث مطرح نشده، طبیعتاً از جزئیات نیز اطلاعی در دست نیست.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به صورت انفرادی مواضعی را برای انتخابات اعلام کنند اما اینکه آن نظر را مبتنی بر نظر جمعی اصلاحات بدانیم، منتنفی است.  

رسولی با اشاره به اینکه آیا اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری جز روحانی دارند یا خیر؟ تصریح کرد: تاکنون سران و اتاق فکر اصلاحات به بحث انتخابات ورود پیدا نکرده‌اند. در سال 92، 94 و 95 استراتژی جامعه اصلاح‌طلبی ایران حمایت از حسن روحانی بوده است. شخصیت‌های اصلاح‌طلب در تلاش هستند تا شرایطی را برقرار کنند که در آن تندروی وتنش‌آفرینی وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی افزود: این حالت و شرایطی است که انتظار می‌رود برای سال 96 نیز تداوم داشته باشد. البته می‌گویم که این یک اظهار نظر شخصی است و به کلیت سیستم اصلاحات نسبت نمی‌دهم، اما به هرحال این یک خواسته ایده‌آل است.

وی با تاکید بر اینکه "عارف مواضع حمایتی از دولت یازدهم دارد"، خاطرنشان کرد: آخرین اظهارنظری که آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید داشتند، این بود که از طرح استیضاح برخی از وزرای روحانی که در فضای رسانه‌ها مطرح است دفاع نمی‌کنند.

رسولی در خصوص برخی شائبه‌ها مبنی بر دلخوری احتمالی عارف از روحانی، گفت: به هر حال ممکن است در جزئیات انتظاراتی وجود داشته باشد اما در عمل موضع‌گیری حمایتی از ایشان و دولتش دارند.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:10

قرارگاه پدافند هوایی ارتش که از سالیان اخیر کار ایجاد یک شبکه یکپارچه پدافندی را پیگیری می‌کرد، پس از انجام مراحل امنیتی و نظامی، در سالیان اخیر موفق به تاسیس این شبکه پدافندی شده است. این قرارگاه حالا توسط این شبکه یکپارچه که سراسر کشور را دربرگرفته، امنیتی بسیار بالا برای آسمان کشور به وجود آورده است.

اما در ماه‌های اخیر با ورود و رونمایی از اولین محموله از ادوات سامانه موشکی اس 300، توان پدافندی این قرارگاه به شدت افزایش یافته است، به‌طوری که تا پایان سال جاری و بنابر آنچه که امیر اسماعیلی فرمانده این قرارگاه اعلام کرده، اولین سامانه موشکی اس 300 تا پایان امسال، استقرار عملیاتی خواهد یافت.

اولین محموله از "موشک‌های سامانه موشکی اس 300" نیز اخیراً وارد کشور شده و این نشان از عزم جدی ایران و قرارگاه پدافند هوایی برای واردکردن این سامانه موشکی پیشرفته به چرخه پدافند هوایی کشور، دارد.

در حال حاضر 3700 نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو یا همان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:10

وزیر کشور با بیان اینکه کشوری مقتدر، مستحکم و مقاوم خواهد بود که اقتصاد خوبی داشته باشد، گفت: قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تامین کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین آغاز عملیات اجرایی تونل قطار شهری کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از همه ابعاد علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی و مذهبی قابل توجیه و قبول است.

وی تصریح کرد: امروزه همه اقتصاددان‌ کشور به این باور رسیده‌اند که چاره‌ای جز بحث اقتصاد مقاومتی برای رونق اقتصاد کشور نداریم و آن را به عنوان منشور اقتصادی کشور پذیرفته‌اند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی به لحاظ سیاسی می‌تواند محور وحدت و انسجام ملی قرار گیرد، زیرا همه مردم کشور باید برای انجام آن همکاری داشته باشند.

وزیر کشور افزود: این سیاست‌ها به لحاظ اجتماعی هم توجیه پذیر است، زیرا یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی عدالت بنیان بودن آن است و همه رنجی که در ابعاد اجتماعی حاکم بر کشور وجود دارد ناشی از عدم توازن و تعادل و نابرابری در مناطق جغرافیایی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حقیقت این است که با عدم توازن و تعادل در چرخه اقتصادی کشور روبرو هستیم که ناشی از برنامه‌ریزی‌های غلط 70 تا 80 ساله در کشور است.

رحمانی فضلی افزود: طی این سالها نظام بودجه ریزی نادرستی بر کشور حاکم بوده و متاسفانه طی این مدت تغییرات ساختاری و اساسی نداشتیم.

تغییر "نظام بروکراسی" کشور لازم است

وزیر کشور با تاکید بر لزوم تغییر ساختارهای اقتصادی و مالی کشور در برنامه‌های میان مدت و بلندمدت گفت:  تغییر  در نظام برنامه‌ریزی کشور واجب است.

وی تصریح کرد: ما نیاز داریم به سمت نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای برویم و چاره‌ای جز این نداریم.

رحمانی فضلی نظام بودجه‌ریزی کشور را نیز نیازمند تغییر دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر توزیع منابع بر اساس فعالیت و جمعیت صورت می‌گیرد که این نحوه توزیع کاملا اشتباه است.

وی تصریح کرد: نتیجه اینگونه توزیع منابع این می‌شود که همه افراد برای برخورداری از امکانات به سمت شهرهای پرجمعیت و بزرگ هجوم می‌آورند، به گونه‌ای که در همین استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهر دوم پر جمعیت آن تنها 100 هزار نفر جمعیت دارد.

رحمانی فضلی بر تغییر نظام مالیاتی و نظام بانکداری کشور هم تاکید کرد و افزود:  مهمترین نظامی که تغییر اساسی آن لازم است، نظام بروکراسی کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفاته بدترین مشکل ما در مسیر توسعه در حوزه‌های مختلف نظام بروکراسی کشور است.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر ما در همه استانها ادارات کل وزارتخانه‌ها را داریم، اما باز هم برای پروژه‌ها باید از اداره کلی که در تهران است کسب تکلیف شود و با این کار عملا روند پروژه‌ها  کند شده و اتلاف وقت می‌شود، درحالی که به راحتی می‌توان این اقدامات را در ادارات کل استانها انجام داد.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر در ادارات کل استانها کارشناس نداریم باید به آنها نیرو بدهیم، اگر امکانات نداریم باید امکانات بدهیم و سعی کنیم این روال بروکراسی که مسئولین یا سرمایه گذاران از استانها راهی تهران شوند را کوتاه کنیم.

با مردم گرسنه و بیکار نمی‌توان امنیت ایجاد کرد

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به لحاظ امنیتی هم قابل توجیه است، گفت: قطعا کشوری مقتدر، مستحکم و مقاوم خواهد بود که  اقتصاد خوبی داشته باشد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد و حرکت ما به سمت اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای ما امنیت را هم رقم بزند.

وزیر کشور افزود: به لحاظ دینی هم اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده است، زیرا  مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که برای همگان لازم الاجراست.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:10

دکوراسیون داخلی خانه های افراد مشهور و معروف همیشه از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار بوده اند. این بار با دکوراسیون داخلی خانه دکوراسیون داخلی خانه کندال جنر Kendal Jenner آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی خانه تان را مانند قصر مجلل مدل معروف، کندال جنر بچینید!!

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 5:39

[/url]

تنگ گنجه ای‌نوازشگر چشمان‌گرد‌‌‌‌شگران

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اگر به كهگیلويه و بويراحمد‌‌‌‌ سفر مي‌كنيد‌‌‌‌ حتما به د‌‌‌‌يد‌‌‌‌ن تنگ گنجه‌ای برويد‌‌‌‌. این مکان تفریحی که د‌‌‌‌ر 10 کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌ منطقه‌ای خوش آب و هوا با رود‌‌‌‌خانه‌ای زلال و پوشید‌‌‌‌ه از جنگل است که  از د‌‌‌‌ل کوه‌های د‌‌‌‌نا می‌جوشد‌‌‌‌ و نوازشگر چشمان گرد‌‌‌‌شگران د‌‌‌‌ر بهار و تابستان است.  

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

سی سخت، نگین سبز یاسوج

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

از میان جنگل‌های هزارساله بلوط و کوهپایه‌های زاگرس جنوبی که می‌گذری به «سی‌سخت» میرسی که چون نگینی سبز، سر بر د‌‌‌‌امن سپید‌‌‌‌ د‌‌‌‌نا نهاد‌‌‌‌ه و آرمید‌‌‌‌ه است.آنجا که کوه‌ها پشت د‌‌‌‌ر پشت هم ایستاد‌‌‌‌ه و بلوط‌های هزار ساله زاگرس قد‌‌‌‌ برافراشته‌اند‌‌‌‌، چشمه‌ها می‌جوشند‌‌‌‌ و رود‌‌‌‌ها می‌خروشند‌‌‌‌، شهر سی سخت با طبیعت رازگونه خود‌‌‌‌نمایی می‌کند‌‌‌‌.    

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[url=http://www.forums.tehranpatogh021.ir/Forum-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%89][تصویر: ir3505-7.jpg]

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 5:39


[تصویر: 607376_700.jpg]

امروز شما شاید با احساسات خود خیلی خوب و به راحتی کنار بیایید ولی نسبت به رفتارها و واکنش های دیگران فوق حساس هستید و به همین خاطر هم ترجیح م یدهید تا جای ممکن سکوت کنید. شما اغلب می دانید که دقیقا چه چیزی باید بگویید و خیلی به عواقب گفته هایتان فکر نمی کنید و همان چیزی که در فکرتان هست را به زبان می آورید، ولی امروز پای حرف زدن در مورد برنامه های بلندپروازانه ای که در مورد آینده تان دارید که به میان می آید، مخصوصا اگر طرف مقابلتان کسی باشد که برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دست و دلتان می لرزد و خودتان را مورد نقد و نکوهش قرار داده و مهر سکوت به لب می زنید. خیلی هم به خودتان سخت نگیرید!

[تصویر: 607377_148.jpg]



با وجود این که ممکن است امروز جریان نهفته ای از مسائل بیان نشده در ذهنتان باشد، شما می توانید تعادل خودتان را حفظ کرده و این بحث را باز نکنید. حتی اگر کسی شما را تحت فشار گذاشته و اصرار داشت که در مورد احساساتتان صحبت کنید خیلی صریح به آنها بگویید که هنوز برای بحث در این رابطه آمادگی کافی ندارید. البته این نکته را هم به آنها یادآور شوید که قصد ندارید این پرونده را برای همیشه ببندید و تنها قصد دارید بحث در مورد آن را به زمان مناسب تری موکول کنید. زمان بندی مناسب یکی از مهمترین چیزهای این دنیاست. آن کتاب نیمه تمامی که مدت هاست روی میزتان است را همین امشب تمام کنید، این بهترین مدیتیشن برای امروزتان خواهد بود.

[تصویر: 607388_870.jpg]

شما خردادی های بیقرار نمی توانید به راحتی یک جا آرام بنشینید و یا حتی سرعتتان را کم کنید، ولی یک روز آرامش و تفکر می تواند دقیقا همان چیزی باشد که در حال حاضر به آن نیاز دارید. شاید گاهی فکرتان به آینده های دوردست کشیده شود، ولی به طور کلی می توانید اکنون و این لحظه را مورد تفکر و بررسی قرار دهید و به نتایج خیلی مهمی هم دست پیدا کنید. اگر برایتان امکان پذیر است از شرکت در فضاهای اجتماعی مجازی و غیر مجازی اجتناب کرده و کمی با خودتان خلوت کنید. همیشه برای شور و هیجان و وقت گذرانی با دوستان و عزیزان وقت بگذارید، ولی گاهی باید برای خودتان هم وقت گذاشته و به دنیای درونتان سفر کنید. 


[تصویر: 607389_266.jpg]

قول هایی که قبلا داده اید ولی هنوز به آنها عمل نکرده اید امروز به شما اجازه نخواهند داد که وقت زیادی برای استراحت کردن داشته باشید، ولی خوشبختانه با کمی تلاش خواهید توانست به تمام وعده هایی که داده ای جامه عمل بپوشانید.  اگر حوصله نداشتید خودتان را جای طرف مقابلتان بگذارید و ببینید خودتان چقدر از بدقولی ناراحت می شوید. با بیان کردن احساسات خود شما می توانید به آرامش ذهنی برسید. طبیعی است که مثل هر رودی که به سمت دریا جاری است باید پیچ و خم های زیادی را پشت سر گذاشته و با موانع و مقاومت هایی روبرو شوید ولی هیچ نیازی به مبارزه کردن نیست، شما به راه خود ادامه بدهید و همه چیز خودبخود روبراه خواهد شد. 

[تصویر: 607380_301.jpg]

به نظر می رسد که روز فوق العاده ای در انتظاتان باشد و شما آماده هستید که با تمام توانتان به سوی انجام کارهایی که در لیست برنامه های امروزتان قرار دارند بشتابید. ولی ممکن است خیلی زود نظرتان عوض شود و با خودتان فکر کنید که چرا باید اینقدر تلاش کرده و خودتان را به خاطر کارهایی که خیلی هم اهمیتی ندارند خسته کنید. اگر در طول روز دیدید هر کاری که می کنید حال و هوایتان به حالت اول صبح باز نمی گردد به خودتان فشار نیاورید. اگر برایتان امکان داد کمی به خودتان استراحت بدهید و در خانه و کنار خانواده یا دوستانتان باشید. اگر هم مجبور هستید حتما به کارهایتان ادامه دهید در میان روز حتما ساعتی را به خودتان و استراحت کردن اختصاص دهید. 

[تصویر: 607381_886.jpg]

با وجود این که خودتان دقیقا می دانید که دلتان می خواهد امروزتان را چگونه بگذرانید ممکن است در طی روز و در حین اجرای نقشه هایی که برای روزتان داشته اید به مشکل بربخورید. اصرار به حفظ برنامه اولیه تان می تواند باعث ناامیدی و دلسردی شما شود، اگر کمی انعطلف پذیری از خودتان نشان دهید خواهید توانست بخش اعظم برنامه هایی که داشته اید را با اندکی تغییرات عملی کنید. به انرژی کیهانی اجازه دهید تغییرات لازم را در برنامه تان ایجاد کند؛ شاید آن چیزی که در انتظارتان است خیلی بهتر از آن چیزی باشد که خودتان در ابتدا فکر می کرده اید. اعتماد داشتن به کائنات در رسیدن شما به موفقیت و خوشبختی نقشی کلیدی می تواند داشته باشد.


[تصویر: 607382_385.jpg]

امروز شاید احساس کنید که دلتان نمی خواهد راهی را که تا به اینجا طی کرده اید را ادامه دهید و دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، ولی هنوز برای تسلیم شدن خیلی زود است و ایده ای بدتر از این ممکن نیست به ذهنتان برسد. خوشبختانه در حال حاضر همه چیز به نفع شما دارد پیش می رود و اگر اهدافتان را مرحله به مرحله و به صورت منطقی مشخص کنید با رسیدن به این اهداف کوتاه مدت و با طی هر مرحله به اهداف بلند مدت خود نزدیک تر و نزدیک تر خواهید شد. البته اگر انتظار داشته باشید همه چیز کامل و بدون نقص باشد فقط زمینه ناامیدی خودتان را فراهم می کنید. خطاها و کمبودهایتان را بپذیرید و یادتان باشد که شما انسان هستید و جایز الخطا.


[تصویر: 607383_255.jpg]

امروز باید برای شما روزی فوق العاده باشد. این اواخر شما تغییرات بزرگ و زیادی را در خانه و محل کارتان تجربه کرده اید و باید به معنا و مفهومی که پشت این تغییرات است خوب فکر کنید. شما سرشار از ایده های بلندپروازانه تازه هستید و تجربه هایی که داشته اید در رسیدن به اهداف جدیدتان به شما کمک خواهند کرد. شاید همه چیز در حال حاضر دقیقا همان چیزی که شما انتظارش را دارید نباشد، ولی خودتان خوب می دانید که می توانست بدتر از این هم باشد. از همه این ها گذشته اوضاع دارد رو به بهبود پیش می رود و اگر کمی صبر داشته باشید حتما نتیجه تلاش هایتان را خواهید دید. امروز شما همچون ستاره ای درخشان هستید، فرصت را از دست ندهید.


[تصویر: 607384_521.jpg]

امروز ذهنتان شما را به یک سو وقلبتان به سویی دیگر می کشاند و نمی توانید بین این دو تعادل برقرار کنید. شما قصد دارید برای آینده تان برنامه ریزی کنید ولی احساساتتان شما را در دریای تخیلاتتان غرق کرده و اجازه نمی دهند تصویری روشن و منطقی از آینده داشته باشید. به جای این که تلاش کنید از میان این دو تنها یکی را انتخاب کنید نوسان خود میان این دو را در طول روز در نظر بگیرید. در نظر گرفتن ابعاد مختلف خیلی راحت تر از این است که تنها به یک دیدگاه وابسته باشید و بخواهید بر اساس آن تصمیم بگیرید. اگر بار سنگین کارهایی که به عهده تان است مجالی برایتان باقی گذاشت در میانه روز به صورت کاملا غیر منتظره به دیدن عشقتان رفته و او را خوشحال کنید.

[تصویر: 607385_934.jpg]

شما خیلی خوب می دانید برای این که بتوانید کارهای فراوانی که در باقی روزهای هفته در انتظارتان هستند باید کارهای نصفه و نیمه ای که از قبل باقی مانده اند را همین امروز به سرانجام برسانید، ولی متاسفانه در حال حاضر زیاد حس و حال کار کردن ندارید. اگر نتوانید به خودتان برای کار کردن انگیزه بدهید نگران این می شوید که چه بر سر جاه طلبی و رویاهای بلندپروازانه تان آمده است. اصلا خودتان را ناراحت نکنید، این حالت کاملا موقتی است و در طی روز به حال و هوای عادی خودتان بازمی گردید. تنها مسئله این است که باید برای جبران وقتی که تلف کرده اید تلاش بیشتری کرده و سرعت عملتان را بالا ببرید تا به همه کارهایتان برسید.

[تصویر: 607386_318.jpg]

امروز دوستانتان در تلاش این هستند که شما را درک کنند، مخصوصا اگر دعوتی از شما به عمل بیاید و شما حضور در آن را رد کنید. متاسفانه آنها ممکن است این رفتار شما را به خودشان بگیرند و از دستتان دلخور شوند، در حالی که مسئله اصلا چیز دیگری است. شما اصلا به ذهنتان هم خطور نمی کند که بخواهید کسی رااز خودتان برنجانید، مسئله فقط این است که کارهایی برای انجام دادن دارید و نمی خواهید از برنامه اصلی خودتان جا بمانید. البته، خوشبختانه اگر برای طرف مقابلتان ارزش قائل شده و کمی برای توضیح این موضوع به صورت صادقانه وقت بگذارید هم خودتان به کارتان می رسید و هم دوستانتان از شما ناراحت نمی شوند.

[تصویر: 607387_179.jpg]

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 5:39

مـعـــاونــت خوشگـــل ســـايـــت◔͜͡◔

معاونت مدير كل سايت
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها: 57,627
تاریخ عضویت: 05 April 2014

اعتبار: 941
دلنوشته من عـآقـآمــAـــونـ گـفـتـهـ مـَنـ ـهـَمـه [ـدُنیــآشـَمـ]
حالت من
گوشی من
سپاس های من

سپاس کرده: 12331
16055 بار سپاس شده در 8346 ارسال


آهنگ پست من

ارسال: #1
در مورد جرم گوش این ده نکته مهم را بخاطر بسپارید
[تصویر: Fotolia_30742227_Subscription_XXL-1.jpg]

در این بخش مطالب مفید درباره جرم گوش ، متذکر می شویم, اگر سلامتی گوش برایتان مهم است حتما این توصیه ها را بخوانید.

جرم گوش ماده ای چسبناک، زردرنگ و چرب است که توسط سلول های موجود در کانال گوش ترشح می شود و مجرای گوش را از گزند آلودگی ها و میکروب ها حفظ می کند. در این مطلب با 10 حقیقت درباره جرم گوش آشنا می شوید.

1- جرم گوش چه موادی دارد؟
جرم گوش که به آن واکس گوش، موم یا سرومن نیز گفته می شود، ترکیبی از چربی (مترشحه از غدد چربی پوست)، سلول های پوستی جدا شده از داخل گوش و ترشحات غدد سرومن در کانال گوش خارجی است.
2- آیا نوع جرم گوش خود را می دانید؟
جرم گوش دو نوع خشک و مرطوب است. نوع آن بستگی به ژنتیک شما دارد. ژنتیک مردم آسیای شمال شرقی مخصوصا مردم کشورهای چین یا کره طوری است که جرم گوش خشک دارند، در حالی که جرم گوش افراد سایر کشورها مرطوب است.
3- چطور جرم گوش شبیه موی بینی است؟
جرم گوش یکی از عوامل محافظتی بدن است. جرم گوش همانند مژه های چشم و موهای بینی از بدن ما در برابر عوامل مزاحم مثل گردوغبار، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها محافظت می کند. این عوامل با ورود به بدن باعث بروز ناراحتی، التهاب و عفونت می شوند.
اگر در اثر تجمع جرم گوش، شنوایی شما کم شده است و صداها را به سختی می شنوید، برای معاینه نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بروید.
4- چطور جرم گوش شبیه اشک است؟
جرم گوش، گوش های ما را لیز و نرم می کند، همان طور که اشک، چشم های ما لیز و مرطوب می کند. اگر مقدار جرم گوش کم باشد، گوش ها دچار خشکی و خارش می شوند.
5- جرم گوش بعد از پاک کردن گوش، برطرف می شود.
گوش ها با لطف جرم گوش، خودشان را پاک و تمیز می کنند. هر وقت شما فک یا چانه خود را تکان می دهید، جرم گوش به آرامی از طرف پرده گوش به سمت سوراخ گوش می آید. سپس خشک شده و بیرون می افتد.
6- داخل گوش خود را دستکاری نکنید.
برای تمیز کردن گوش نبایستی چیزی داخل گوشتان فرو کنید، زیرا گوش ها خودشان را تمیز می کنند.
برای خاراندن گوش یا خارج کردن جرم گوش، گوش پاک کن، سنجاق، انگشت دست و هر چیز دیگری را وارد گوشتان نکنید، زیرا با این کار جرم را بیشتر به سمت داخل گوش هل می دهید که می تواند گوش را کیپ کند و شنوایی شما کم شود.

7- از شمع گوش استفاده نکنید.
برخی افراد برای پاک کردن جرم گوش از شمع گوش استفاده می کنند. در این روش، فرد روی یک طرف بدن خود دراز می کشد و شمعی مخروطی شکل و تو خالی در داخل کانال گوش قرار می گیرد. سپس شمع را روشن می کنند.
گفته می شود حرارت شمع، جرم گوش را نرم می کند و بیرون می آورد.در حالی که این کار هیچ فایده اثبات شده ای ندارد و در عین حال باعث سوختگی گوش، گرفتگی گوش در اثر تجمع جرم و سوراخ شدن پرده گوش می شود.
8- چطور جرم گوش روی شنوایی موثر است؟
تجمع و سفت شدن جرم گوش، شایع ترین دلیل کاهش شنوایی است. ممکن است گاهی اوقات جرم گوش به طرف پرده گوش هل داده شود و یا گوش ها بیش از حد مورد نیاز، جرم تولید کنند.علائم تجمع و سفت شدن جرم گوش عبارتند از درد گوش، احساس سنگینی و پری گوش، احساس کیپ شدن گوش و زنگ زدن گوش.
همچنین ممکن است گوش های شما دچار خارش، بوی نامطبوع و ترشحات شوند.
9- چطور جرم گوش را تمیز کنیم؟
اگر احساس می کنید گوش های شما در اثر تجمع جرم گوش بسته شده اند، نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بروید تا جرم گوش شما را تمیز کند. برای این کار:
– ابتدا لازم است جرم گوش را نرم کنید. طبق دستور پزشک برای مدت چند روز، دو تا سه بار در روز چند قطره روغن گلسیرین فنیکه را داخل سوراخ گوش خود بریزید. این روغن جرم گوش را نرم می کند و باعث خروج راحت تر آن می شود.
– بعد از چند روز نزد پزشک می روید. پزشک با استفاده از یک سرنگ پر از آب گرم، داخل گوش شما را شستشو می دهد تا جرم گوش ها خارج شود.
– سپس بیرون گوش خود را با دستمال کاغذی تمیز خشک می کنید. یا اینکه می توانید با باد ملایم سشوار داخل آن را به آرامی خشک کنید.
بیماران مبتلا به دیابت و یا اختلال سیستم ایمنی بدن بایستی قبل از این کار، بیماری خود را به پزشک بگویند.
10- چه موقع نزد پزشک برویم؟
اگر در اثر تجمع جرم گوش، شنوایی شما کم شده است و صداها را به سختی می شنوید، برای معاینه نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بروید.اگر بعد از شستشوی گوش توسط پزشک، دچار مشکلی در گوش های خود گشتید، مجددا نزد پزشک بروید، مثلا اگر دچار درد گوش شدید و یا اینکه همچنان صداها را خیلی کم می شنیدید.
اگر از وسایل کمک شنوایی مثل سمعک استفاده می کنید و یا هر چند مدت یک بار گوش های شما در اثر تجمع جرم کیپ می شوند، بایستی هر چند مدت یک بار برای تمیز کردن گوش های خود نزد پزشک بروید.

برخی از افزاد برای تمیز کردن گوش از وسایلی مانند کلید ، اشیاء نوک تیز و … استفاده میکنند، این کارها برای سلامت گوش بسیار مضر است و ممکن است آسیب جدی به گوش وارد کند.



[تصویر: xtqh352qxwkrixtnw9su.jpg]
[تصویر: t5dxwhqo9yc9enlkto0k.png]
پاسخ با نقل قول

- - , .
.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:23

مـعـــاونــت خوشگـــل ســـايـــت◔͜͡◔

معاونت مدير كل سايت
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها: 57,627
تاریخ عضویت: 05 April 2014

اعتبار: 941
دلنوشته من عـآقـآمــAـــونـ گـفـتـهـ مـَنـ ـهـَمـه [ـدُنیــآشـَمـ]
حالت من
گوشی من
سپاس های من

سپاس کرده: 12331
16055 بار سپاس شده در 8346 ارسال


آهنگ پست من

ارسال: #1
اختلالات سر و بینی در بیماری دیابت

 گوشهای ما مسئول دو حس حیاتی اما کاملا متفاوت هستند: شنوایی و تعادل. صداهای تشخیص داده شده از طریق گوشها ، اطلاعات اساسی را درباره محیط خارجی به ما میدهند و به ما اجازه میدهند با روشهای پیچیدهای چون گفتار و موسیقی ارتباط برقرار کنیم. علاوه بر این گوشها در حس تعادل ما نیز سهم دارند. درک ناخود آگاه وضعیت بدن در فضا به ما اجازه میدهد تا بایستیم و حرکت کنیم بدون آنکه زمین بخوریم. گوش دارای اندامهای مجزای شنوایی و تعادل است که صداهای دنیای اطرافمان و اطالاعات درونی درباره وضعیت و حرکتمان را تشخیص میدهد. ساختمانهای حسی داخل گوش ، اشکال متفاوت مغز اطلاعات را به صورت ایمپالسهای عصبی برگردانده تا از طریق اعصاب به قسمتهای مختلف جایی که اطالعات تجزیه و تحلیل میشوند، فرستاده شوند.
توانایی ما در تفسیر اصوات و استفاده از اطلاعات ، درباره تعادل در زمان نوزادی و کودکی شکل میگیرد.بینی جزئی از صورت و بخشی از دستگاه تنفسی می باشد. عملکرد اصلی بینی تخلیه هوای تنفسی است. بینی هوای ورودی به دستگاه تنفسی را گرم و مرطوب می نماید و تا حدی آلودگی ها و ذرات گرد و غبار را از هوا حذف می کند و به ریه ها هدایت می کند. بینی از یک طرف به هوای آزاد و از طرف دیگر با حلق در ارتباط است. بینی دارای یک حفره تو خالی است که توسط یک تیغه به نام سپتوم به دو بخش مساوی تقیسم می شود. این حفره ها مانند اتاقک هایی هستند که هرکدام از آنها به ۴ اتاقک خالی به نام سینوس متصل هستند.اکتینومیکوزیس بیماری مزمن انسان و حیوان است که با ایجاد آبسه های متعدد، فیبروز گسترده و مجاری مترشحه مشخص می گردد. آبسه ها خودبخود باز و ترشحات چرکی از آنها خارج می شود.


[تصویر: xtqh352qxwkrixtnw9su.jpg]
[تصویر: t5dxwhqo9yc9enlkto0k.png]
پاسخ با نقل قول

- - , .
.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:23


[تصویر: 607376_700.jpg]

امروز شما شاید با احساسات خود خیلی خوب و به راحتی کنار بیایید ولی نسبت به رفتارها و واکنش های دیگران فوق حساس هستید و به همین خاطر هم ترجیح م یدهید تا جای ممکن سکوت کنید. شما اغلب می دانید که دقیقا چه چیزی باید بگویید و خیلی به عواقب گفته هایتان فکر نمی کنید و همان چیزی که در فکرتان هست را به زبان می آورید، ولی امروز پای حرف زدن در مورد برنامه های بلندپروازانه ای که در مورد آینده تان دارید که به میان می آید، مخصوصا اگر طرف مقابلتان کسی باشد که برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دست و دلتان می لرزد و خودتان را مورد نقد و نکوهش قرار داده و مهر سکوت به لب می زنید. خیلی هم به خودتان سخت نگیرید!


[تصویر: 607377_148.jpg]



با وجود این که ممکن است امروز جریان نهفته ای از مسائل بیان نشده در ذهنتان باشد، شما می توانید تعادل خودتان را حفظ کرده و این بحث را باز نکنید. حتی اگر کسی شما را تحت فشار گذاشته و اصرار داشت که در مورد احساساتتان صحبت کنید خیلی صریح به آنها بگویید که هنوز برای بحث در این رابطه آمادگی کافی ندارید. البته این نکته را هم به آنها یادآور شوید که قصد ندارید این پرونده را برای همیشه ببندید و تنها قصد دارید بحث در مورد آن را به زمان مناسب تری موکول کنید. زمان بندی مناسب یکی از مهمترین چیزهای این دنیاست. آن کتاب نیمه تمامی که مدت هاست روی میزتان است را همین امشب تمام کنید، این بهترین مدیتیشن برای امروزتان خواهد بود.


[تصویر: 607388_870.jpg]

شما خردادی های بیقرار نمی توانید به راحتی یک جا آرام بنشینید و یا حتی سرعتتان را کم کنید، ولی یک روز آرامش و تفکر می تواند دقیقا همان چیزی باشد که در حال حاضر به آن نیاز دارید. شاید گاهی فکرتان به آینده های دوردست کشیده شود، ولی به طور کلی می توانید اکنون و این لحظه را مورد تفکر و بررسی قرار دهید و به نتایج خیلی مهمی هم دست پیدا کنید. اگر برایتان امکان پذیر است از شرکت در فضاهای اجتماعی مجازی و غیر مجازی اجتناب کرده و کمی با خودتان خلوت کنید. همیشه برای شور و هیجان و وقت گذرانی با دوستان و عزیزان وقت بگذارید، ولی گاهی باید برای خودتان هم وقت گذاشته و به دنیای درونتان سفر کنید. 


[تصویر: 607389_266.jpg]

قول هایی که قبلا داده اید ولی هنوز به آنها عمل نکرده اید امروز به شما اجازه نخواهند داد که وقت زیادی برای استراحت کردن داشته باشید، ولی خوشبختانه با کمی تلاش خواهید توانست به تمام وعده هایی که داده ای جامه عمل بپوشانید.  اگر حوصله نداشتید خودتان را جای طرف مقابلتان بگذارید و ببینید خودتان چقدر از بدقولی ناراحت می شوید. با بیان کردن احساسات خود شما می توانید به آرامش ذهنی برسید. طبیعی است که مثل هر رودی که به سمت دریا جاری است باید پیچ و خم های زیادی را پشت سر گذاشته و با موانع و مقاومت هایی روبرو شوید ولی هیچ نیازی به مبارزه کردن نیست، شما به راه خود ادامه بدهید و همه چیز خودبخود روبراه خواهد شد. 


[تصویر: 607380_301.jpg]

به نظر می رسد که روز فوق العاده ای در انتظاتان باشد و شما آماده هستید که با تمام توانتان به سوی انجام کارهایی که در لیست برنامه های امروزتان قرار دارند بشتابید. ولی ممکن است خیلی زود نظرتان عوض شود و با خودتان فکر کنید که چرا باید اینقدر تلاش کرده و خودتان را به خاطر کارهایی که خیلی هم اهمیتی ندارند خسته کنید. اگر در طول روز دیدید هر کاری که می کنید حال و هوایتان به حالت اول صبح باز نمی گردد به خودتان فشار نیاورید. اگر برایتان امکان داد کمی به خودتان استراحت بدهید و در خانه و کنار خانواده یا دوستانتان باشید. اگر هم مجبور هستید حتما به کارهایتان ادامه دهید در میان روز حتما ساعتی را به خودتان و استراحت کردن اختصاص دهید. 


[تصویر: 607381_886.jpg]

با وجود این که خودتان دقیقا می دانید که دلتان می خواهد امروزتان را چگونه بگذرانید ممکن است در طی روز و در حین اجرای نقشه هایی که برای روزتان داشته اید به مشکل بربخورید. اصرار به حفظ برنامه اولیه تان می تواند باعث ناامیدی و دلسردی شما شود، اگر کمی انعطلف پذیری از خودتان نشان دهید خواهید توانست بخش اعظم برنامه هایی که داشته اید را با اندکی تغییرات عملی کنید. به انرژی کیهانی اجازه دهید تغییرات لازم را در برنامه تان ایجاد کند؛ شاید آن چیزی که در انتظارتان است خیلی بهتر از آن چیزی باشد که خودتان در ابتدا فکر می کرده اید. اعتماد داشتن به کائنات در رسیدن شما به موفقیت و خوشبختی نقشی کلیدی می تواند داشته باشد.


[تصویر: 607382_385.jpg]

امروز شاید احساس کنید که دلتان نمی خواهد راهی را که تا به اینجا طی کرده اید را ادامه دهید و دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، ولی هنوز برای تسلیم شدن خیلی زود است و ایده ای بدتر از این ممکن نیست به ذهنتان برسد. خوشبختانه در حال حاضر همه چیز به نفع شما دارد پیش می رود و اگر اهدافتان را مرحله به مرحله و به صورت منطقی مشخص کنید با رسیدن به این اهداف کوتاه مدت و با طی هر مرحله به اهداف بلند مدت خود نزدیک تر و نزدیک تر خواهید شد. البته اگر انتظار داشته باشید همه چیز کامل و بدون نقص باشد فقط زمینه ناامیدی خودتان را فراهم می کنید. خطاها و کمبودهایتان را بپذیرید و یادتان باشد که شما انسان هستید و جایز الخطا.


[تصویر: 607383_255.jpg]

امروز باید برای شما روزی فوق العاده باشد. این اواخر شما تغییرات بزرگ و زیادی را در خانه و محل کارتان تجربه کرده اید و باید به معنا و مفهومی که پشت این تغییرات است خوب فکر کنید. شما سرشار از ایده های بلندپروازانه تازه هستید و تجربه هایی که داشته اید در رسیدن به اهداف جدیدتان به شما کمک خواهند کرد. شاید همه چیز در حال حاضر دقیقا همان چیزی که شما انتظارش را دارید نباشد، ولی خودتان خوب می دانید که می توانست بدتر از این هم باشد. از همه این ها گذشته اوضاع دارد رو به بهبود پیش می رود و اگر کمی صبر داشته باشید حتما نتیجه تلاش هایتان را خواهید دید. امروز شما همچون ستاره ای درخشان هستید، فرصت را از دست ندهید.


[تصویر: 607384_521.jpg]

امروز ذهنتان شما را به یک سو وقلبتان به سویی دیگر می کشاند و نمی توانید بین این دو تعادل برقرار کنید. شما قصد دارید برای آینده تان برنامه ریزی کنید ولی احساساتتان شما را در دریای تخیلاتتان غرق کرده و اجازه نمی دهند تصویری روشن و منطقی از آینده داشته باشید. به جای این که تلاش کنید از میان این دو تنها یکی را انتخاب کنید نوسان خود میان این دو را در طول روز در نظر بگیرید. در نظر گرفتن ابعاد مختلف خیلی راحت تر از این است که تنها به یک دیدگاه وابسته باشید و بخواهید بر اساس آن تصمیم بگیرید. اگر بار سنگین کارهایی که به عهده تان است مجالی برایتان باقی گذاشت در میانه روز به صورت کاملا غیر منتظره به دیدن عشقتان رفته و او را خوشحال کنید.

[تصویر: 607385_934.jpg]

شما خیلی خوب می دانید برای این که بتوانید کارهای فراوانی که در باقی روزهای هفته در انتظارتان هستند باید کارهای نصفه و نیمه ای که از قبل باقی مانده اند را همین امروز به سرانجام برسانید، ولی متاسفانه در حال حاضر زیاد حس و حال کار کردن ندارید. اگر نتوانید به خودتان برای کار کردن انگیزه بدهید نگران این می شوید که چه بر سر جاه طلبی و رویاهای بلندپروازانه تان آمده است. اصلا خودتان را ناراحت نکنید، این حالت کاملا موقتی است و در طی روز به حال و هوای عادی خودتان بازمی گردید. تنها مسئله این است که باید برای جبران وقتی که تلف کرده اید تلاش بیشتری کرده و سرعت عملتان را بالا ببرید تا به همه کارهایتان برسید.

[تصویر: 607386_318.jpg]

امروز دوستانتان در تلاش این هستند که شما را درک کنند، مخصوصا اگر دعوتی از شما به عمل بیاید و شما حضور در آن را رد کنید. متاسفانه آنها ممکن است این رفتار شما را به خودشان بگیرند و از دستتان دلخور شوند، در حالی که مسئله اصلا چیز دیگری است. شما اصلا به ذهنتان هم خطور نمی کند که بخواهید کسی رااز خودتان برنجانید، مسئله فقط این است که کارهایی برای انجام دادن دارید و نمی خواهید از برنامه اصلی خودتان جا بمانید. البته، خوشبختانه اگر برای طرف مقابلتان ارزش قائل شده و کمی برای توضیح این موضوع به صورت صادقانه وقت بگذارید هم خودتان به کارتان می رسید و هم دوستانتان از شما ناراحت نمی شوند.


[تصویر: 607387_179.jpg]

امروز شما احساس می کنید تحت فشار هستید و باید هر چه سریعتر در مورد اتفاقات آینده زندگیتان تصمیم بگیرید. ولی علاقه چندانی به نهایی کردن تصمیمات خود ندارید و غرق در دنیای فکر و خیال و پرداختن به مسائل احساسی هستید. زیاد به خودتان فشار وارد نکنید و به احساسات خود مجال بروز بدهید و اثرات معجزه بخشی که می توانند روی روح و روانتان داشته باشند را دست کم نگیرید. به آینده شیرینی که در رویاهایتان برای خود تصور می کنید بپردازید تا وجودتان به آامش برسد و بتوانید با آمادگی کافی به کار مهم تصمیم گیری بپردازید.  

- - , .
.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان tp021 بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:23